﷽
- استصحاب (جلسه ۴۳)سه شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۷تنبیهات استصحاب، ادامه بحث درباره استصحاب اصل مثبت
- استصحاب (جلسه ۴۲)دوشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۶تنبیهات استصحاب، ادامه بحث درباره استصحاب اصل مثبت
- استصحاب (جلسه ۴۱)یکشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۵تنبیهات استصحاب، استصحاب اصل مثبت
- استصحاب (جلسه ۴۰)شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴تنبیهات استصحاب، استصحاب عدم نسخ در ادیان قبلی و بیان چند مثال از شیخ انصاری
- استصحاب (جلسه ۳۹)دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۵تنبیهات استصحاب، نظر آیت الله خویی درمورد استصحاب عدم نسخ و جواب استاد به ایشان
- استصحاب (جلسه ۳۸)شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۳تنبیهات استصحاب، استصحاب عدم نسخ یا استصحاب احکام ادیان
- استصحاب (جلسه ۳۷)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۷تنبیهات استصحاب، بیان سه اشکال به آیت الله خویی و جواب استاد به هر سه اشکال
- استصحاب (جلسه ۳۶)شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۶تنبیهات استصحاب، توضیح نظر آیت الله خویی بر اینکه استصحاب فقط در شبهات موضوعیه جاری می شود
- استصحاب (جلسه ۳۵)سه شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲تنبیهات استصحاب، آیا استصحاب فقط در شبهات موضوعیه جاری می شود و یا هم در شبهات موضوعیه و هم در شبهات حکمیه جاری می شود؟
- استصحاب (جلسه ۳۴)دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۱تنبیهات استصحاب، فرضا اگر استصحاب تعلیقی صحیح باشد و هیچ اشکالی نداشته باشد آیا فرقی بین شبهه موضوعیه و حکمیه وجود دارد؟
- استصحاب (جلسه ۳۳)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۰تنبیهات استصحاب، اشکال و جوابی دیگر به استصحاب تعلیقی
- استصحاب (جلسه ۳۲)شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۹تنبیهات استصحاب، بیان سه اشکال به استصحاب تعلیقی
- استصحاب (جلسه ۳۱)سه شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۵تنبیهات استصحاب، دلیل آیت الله خویی و آیت الله نایینی بر حجت نبودن استصحاب تعلیقی
- استصحاب (جلسه ۳۰)دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۴تنبیهات استصحاب، ادامه بحث استصحاب تعلیقی
- استصحاب (جلسه ۲۹)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۳تنبیهات استصحاب، استصحاب تعلیقی
- استصحاب (جلسه ۲۸)شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۲تنبیهات استصحاب، آیا استصحاب در اموری که ثبات دارند اما مقید به زمان شده اند جاری می شود یا خیر؟
- استصحاب (جلسه ۲۷)سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۸تنبیهات استصحاب، مطلب سومی که در استصحاب زمان است این است که اگر یک امری ثبات دارد اما مقید به زمان شده آیا استصحاب در اینجا جاری هست یا خیر؟
- استصحاب (جلسه ۲۵)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۶تنبیهات استصحاب، تنبیه پنجم استصحاب ، استصحاب در زمان و زمانیات
- استصحاب (جلسه ۲۶)دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۷تنبیهات استصحاب، ادامه تنبیه پنجم استصحاب، استصحاب در زمان و زمانیات
- استصحاب (جلسه ۲۴)شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۵تنبیهات استصحاب، بیان یک استثنا در استصحاب کلی قسم سوم
- استصحاب (جلسه ۲۳)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹تنبیهات استصحاب، استصحاب کلی قسم سوم
- استصحاب (جلسه ۲۲)شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۸تنبیهات استصحاب، تقریر شبهه عباییه به بیان دیگر و جواب امام خمینی(ره) به این شبهه
- استصحاب (جلسه ۲۱)دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۳تنبیهات استصحاب، شبهه به استصحاب کلی قسم دوم به اسم شبهه عباییه
- استصحاب (جلسه ۲۰)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۲تنبیهات استصحاب، ادامه بحث قسم دوم از اقسام استصحاب کلی
- استصحاب (جلسه ۱۹)شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۱تنبیهات استصحاب، قسم دوم از اقسام استصحاب کلی
- استصحاب (جلسه ۱۸)سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۷تنبیهات استصحاب، تنبیه سوم استصحاب: استصحاب کلی
- استصحاب (جلسه ۱۷)دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۰۶تنبیهات استصحاب، یقین و شک باید بالفعل باشد نه تقدیری
- استصحاب (جلسه ۱۶)یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۵تنبیهات استصحاب، تنبیه دوم
- استصحاب (جلسه ۱۵)شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۴تنبیهات استصحاب - تنبیه اول، استصحاب استقبالی
- استصحاب (جلسه ۱۴)سه شنبه ۱۳۹۹/۷/۸ادامه کلام امام خمینی(ره)؛ احکام وضعی هم مستقلا و هم تبعا قابل جعلند
- استصحاب (جلسه ۱۳)دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۷نقد فرمایش آخوند(ره) و بیان امام خمینی(ره)
- استصحاب (جلسه ۱۲)یکشنبه ۱۳۹۹/۷/۶تفصیل فاضل تونی؛ حکم تکلیفی و وضعی؛ بیان کفایه
- استصحاب (جلسه ۱۱)شنبه ۱۳۹۹/۷/۵قول آیت الله خویی(ره) در مسأله و اشکالات وارد به آن
- استصحاب (جلسه ۱۰)سه شنبه ۱۳۹۹/۷/۱اصل سببی و اصل مسببی
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۹)دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۳۱اشکال به آیت الله خویی(ره) و دفاع از ایشان
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۸)یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۳۰نظر آیت الله نراقی؛ اشکال مرحوم نایینی و آیت الله خویی به نراقی (رضوان الله علیهم اجمعین)
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۷)شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۹نظر آیت الله نراقی؛ اشکال مرحوم نایینی و آیت الله خویی به نراقی (رضوان الله علیهم اجمعین)
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۶)سه شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۵تفصیل و نظر آیت الله خویی؛ فرق بین شبهه حکمیه و موضوعیه، انواع شبهه حکمیه
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۵)دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۲۴توضیح بیشتر کلام شیخ انصاری و اشکال آیت الله نایینی به شیخ (رضوان الله علیهما)؛ اشکال آیت الله خویی(ره) به آیت الله نایینی(ره)
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۴)شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۲نظر و تفصیل دوم شیخ انصاری(ره)؛ مراد از «کل ما حکم به العقل حکم به الشرع»، احکام عقل عملی است.
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۳)سه شنبه ۱۳۹۹/۶/۱۸توضیح مراد واقعی شیخ انصاری(ره) و جمع بندی کلمات ایشان؛ معنای نسخ، نقد نظر شیخ و بیان نظر صحیح
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۲)دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۷توضیح کلام شیخ انصاری(ره)، اشکال امام(ره) و آیت الله خویی به شیخ، جواب استاد و دفاع از شیخ
- خارج اصول – استصحاب (جلسه ۱)یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۶اقوال در باب حجیت استصحاب؛ نظر شیخ(ره)، مثال عرفی و شرعی، ادله شیخ و نقد آن