﷽
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۹۴)چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹اجماع، دستهبندی علما در مواجهه با اجماع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۹۳) | متن نداردسهشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸اجماع، موارد صحیح اجماع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۹۲) | متن نداردیکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶اجماع، اجماع کاشف از حدیث، بررسی عبارات و پاسخ آنها
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۹۱)شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵اجماع، اجماع کاشف از حدیث، اشکالات و پاسخ آنها
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۹۰)شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۹اجماع، اجماع لطفی، اجماع کاشف از حدیث
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۹)چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۶اجماع، اقسام اجماع، اجماع لطفی، اجماع حدسی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۸)سهشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۵اجماع، اجماع اهل مدینه، اجماع نزد شیعه، اجماع حسی یا دخولی، اجماع تشرفی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۷)دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴اجماع، تعریف اجماع از نظر اهل سنت، عمل اهل مدینه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۶)شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۲اجماع، اقوال اهل سنت، ادله حجیت اجماع نزد اهل سنت و پاسخ استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۵)چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۹اجماع، مخالفین اجماع در اهل سنت، تعریف اهل سنت و اشکالات استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۴)سهشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸حجیت قول لغوی، قول یکی از علما، پاسخ استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۳)دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷حجیت قول لغوی، دلیل انسداد صغیر، انواع انسداد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۲) | متن نداردیکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶حجیت قول لغوی، دلایل حجیت قول لغوی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۱)دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰حجیت قول لغوی، تردید شیخ انصاری و آیت الله خویی، پاسخ استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸۰)یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹حجیت قول لغوی، دلایل حجیت، اجماع، سیره متشرعه یا سیره عقلائیه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۹)شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸حجیت قول لغوی، عدم اختلاف در معانی مذکوره در کتابهای لغت
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۸)سهشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۴حجیت قول لغوی، آیا لغوی موثق است؟
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۷)دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳حجیت قول لغوی، اهل خبره بودن اهل لغت، موثق بودن اهل لغت
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۶)یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۲حجیت قول لغوی، آیا لغوی اهل خبره است؟ بررسی چند کتاب لغوی دیگر
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۵)شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱حجیت قول لغوی، اهل خبره بودن علمای لغت، بررسی کتب لغت
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۴)چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹حجیت قول لغوی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۳)سهشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸حجیت ظواهر، حجیت ظواهر قرآن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۲)دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷حجیت ظواهر، حجیت ظواهر قرآن، بررسی روایات تحریف قرآن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۱)چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲حجیت ظواهر، کلام آیت الله اراکی درباره دلالت روایات حجیت ظواهر قرآن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷۰)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳۰حجیت ظواهر، دلیل چهارم و پنجم اخباریها در عدم حجیت ظواهر، جواز تفسیر به رأی در غیر احکام
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۹)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۹حجیت ظواهر، پاسخ دلیل دوم و سوم اخباریها در عدم حجیت ظواهر قرآن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۸)شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸حجیت ظواهر، نظر اخباریون در حجیت ظواهر
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۷)چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵حجیت ظواهر، خطاب مشافهه میرزای قمی، پاسخ استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۶)سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۴حجیت ظواهر، بحثهای حجیت ظواهر، عدم اشتراط ظن به وفاق، اشتراط عدم ظن به خلاف
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۵)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶اصل اولی در ظنون مشکوک الحجیه، اصل عملی، کلام شیخ و آیت الله خویی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۴)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۵اصل اولی در ظنون مشکوک الحجیه، اصل عقلی، اصل لفظی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۳)شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۴اصل اولی در حجیت امارات، اختلاف نظر شیخ و آخوند، اشکال آیت الله خویی به آخوند، پاسخ استاد به آیت الله خویی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۲)چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱اصل اولی در حجیت امارات غیر علمی، معنای اصل اولی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۱)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی، حدیثی در تایید وجه جمع مختار استاد، احتمالات در حدیث
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶۰)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی، کلام مرحوم فشارکی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۹)شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۷جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی، تفاوت نظر مکنب نجف با مکتب سامراء
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۸)چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۴جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی، اشکال امام خمینی(ره) به آخوند، پاسخ استاد به امام خمینی(ره)
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۷)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۲جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۶)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی، حل اشکال در امارات
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۵)شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۳۰جمع بین حکم ظاهری و حکم واقعی، اشکال استاد به کفایه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۴)سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶اشکال دوم به تعبد به امارات غیرعلمی، پاسخ آخوند خراسانی و شیخ انصاری
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۳)شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳اشکال اول ابن قبه به تعبد به امارات، مصلحت سلوکیه شیخ انصاری، ریشه نظریه مصلحت سلوکیه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۲)چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۰اشکالات ابن قبه، اشکال اول، پاسخ اشکال اول، مصلحت سلوکیه شیخ انصاری
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۱)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۸حجیت ظن، امکان وقوعی حجیت ظن، نظر شیخ انصاری و آخوند
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵۰)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷حجیت ظن، کلام خوانساری، توجیه آخوند، پاسخ توجیه آخوند
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۹)شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶جواز امتثال اجمالی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۸) | متن نداردچهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۳علم اجمالی، تاثیر علم اجمالی در مقام امتثال
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۷)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۱علم اجمالی علت تامه تنجز است یا مقتضی، ترخیص شارع، شبهه غیرمحصوره، شبهه بدویه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۶)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰علم اجمالی علت تامه تنجز است یا مقتضی تنجز؟
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۵)شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹حجیت علم اجمالی، نظر آخوند خراسانی، تضاد یا تناقض بین علم اجمالی و حکم شارع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۴)دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴علم اجمالی، کلام میرزای قمی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۳)یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳معنای علم اجمالی، نظر آخوند، نظر علامه طباطبایی، نظر سوم
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۲)شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۲علم اجمالی، کفایت و عدم کفایت علم اجمالی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۱)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۲احتمالات در مراد اخباریون
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴۰)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۰قطع حاصل از مقدمات عقلی، احتمالات در مراد اخباریون
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۹)شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸قطع حاصل از مقدمات عقلی، اقسام مقدمات عقلی، حسن و قبح عقلی، دلیل اصلی اشاعره و نقد آن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۸)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵قطع حاصل از غیر کتاب و سنت، دلیل اول اخباریها، دلیل دوم اخباریها
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۷)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۳قطع حاصل از غیر کتاب و سنت
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۶)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۲قطع حاصل از غیر کتاب و سنت
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۵)شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱قطع قطّاع، قطّاع کیست؟ آیا قطع قطّاع حجت است؟ قطع حاصل از مقدمات عقلی از منظر اخباریون
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۴)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵مراحل حکم، موافقت التزامیه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۳)شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴بررسی اجتماع مثلین در اخذ قطع به حکم در موضوع مثل حکم، بررسی اجتماع ضدین در اخذ قطع به حکم در موضوع ضد حکم
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۲)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹اخذ قطع در متعلق حکم، ثمره بحث
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۱)شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۷اشکال اخذ قطع در موضوع حکم، اشکال خلف
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳۰)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۴امتناع اخذ قطع به حکم در موضوع حکم، اشکال بعضی از حواشی به آخوند، پاسخ استاد به اشکال
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۹)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۲آیا اصول محرزه قائم مقام قطع میشوند؟ علت تعسف بودن کلام آخوند در حاشیه رسائل
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۸)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱آیا اصول محرزه قائم مقام قطع میشوند؟ کلام آخوند در حاشیه رسائل، پاسخ آخوند در کفایه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۷)شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۰آیا اصول عملیه قائم مقام قطع می شوند؟ کلام آخوند در اصول عملیه غیر محرزه، نظر استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۶)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۷آیا امارات یا اصول عملیه قائم مقام قطع موضوعی کشفی میشوند؟ فرق بین مقام ثبوت و مقام اثبات
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۵)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۵آیا امارات یا اصول عملیه قائم مقام قطع موضوعی کشفی میشوند؟ نظر شیخ انصاری، آخوند خراسانی و امام خمینی(ره)
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۴)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴عدم اخذ قطع در متعلق حکم از نظر نایینی، آیا امارات یا اصول عملیه قائم مقام قطع میشوند؟
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۳)شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۳اقسام قطع، اشکال میرزای نایینی به آخوند، پاسخ امام خمینی(ره) به میرزای نایینی، پاسخ استاد به امام خمینی(ره)
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۱)سه شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۹اقسام قطع از نظر شیخ انصاری ، آخوند خراسانی و آیت الله خویی
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۲)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۰اقسام قطع، نکته فلسفی پیرامون اقسام قطع، اشکال میرزای نایینی به آخوند
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲۰)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۸اقسام قطع، توضیح کلام امام خمینی(ره) درباره قطع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۹)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۷اقسام قطع، اقسام قطع از منظر امام خمینی(ره)، توضیح کلام امام خمینی(ره)
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۸)شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۶نظر استاد درباره تجری، وجه جمع بین روایات، تجری در ظن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۷)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳تغییر و عدم تغییر واقع در قطع به خلاف
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۶)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۱کلام شهید اول درباره تجری و انقیاد، نظر استاد درباره تجری و انقیاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۵)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۳۰توضیح کلام آخوند در کفایه
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۴)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ملاک اختیاری بودن فعل، آیا اراده اختیاری است، بررسی کلام امام خمینی(ره)
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۳)شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۲نظر استاد درباره تجری، ملاک فعل اختیاری
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۲)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۹بحث عرفانی امام خمینی(ره) درباره تجری و انقیاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۱)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۷عدم تغییر فعل متجرّا به، به خاطر یقین و باور و دلیل آن
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱۰)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶کلام امام خمینی(ره) درباره اصولی نبودن بحث تجری، پاسخ استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۹)شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۵تجری و انقیاد، آیا بحث تجری و انقیاد، اصولی است، کلام امام خمینی(ره)
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۸)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۲تجری و انقیاد، علت طرح بحث تجری و انقیاد در بحث قطع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۷)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۰حجیت قطع، انکشاف قطع، تعریف ناپذیری قطع و عقل و علم
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۶)یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹کلام آیتالله خویی درباره ذاتی بودن حجیت قطع و نقد استاد
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۵)شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۸حجیت قطع، عدم حکم برای عقل
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۴)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵جایگاه بحث قطع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۳)دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳جایگاه بحث قطع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۲)شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۱جایگاه بحث قطع
- امارات؛ قطع و ظن (جلسه۱)چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۹توضیحات استاد درباره اصول و قطع و ظن